............. Treballem la interculturalitat i eduquem en valors
..
..

dilluns, 7 d’abril del 2008

Els seus desitjos


Amb aquest video he volgut mostrar la puresa dels pensaments dels infants, uns pensaments solidaris, sincers, sense exclusions...

És important que el seu entorn més proper no els talli les ales i els permetin seguir volant si cal amb més força, seguir imaginant, pensant, creant. Cal ajudar-los a mantenir aquest esperit i intentar treballar per dur a terme, amb el més gran dels seus desitjos i la nostra iniciativa, accions reals que ens permetin millorar la societat. I en això es fonamenta gran part de la nostra tasca educativa, en mantenir i potenciar aquests valors i motivar-los a emprendre noves iniciatives que puguin esdevenir reals.

3 comentaris:

Júlia Baltrons i Climent ha dit...

Aquest vídeo és per a mi, el que millor encaixa en aquest bloc. A més a més, hem aprofitat el principi i l'hem adaptat a l'hora de fer el nostre propi clip.
Crec que demostra de manera molt clara com hem d'aprendre a mantenir la característica innocència del infants tot i que aquests visquin en un món adult. Aquesta és una de les tasques que tenim els mestres i un dels moments més clars on cal actuar és durant el Cicle Mitjà ja que els alumnes encara són infants i tot i això són conscients de la realitat qie els envolta.

Anònim ha dit...

L'altre dia a la meva neboda de cinc anys li vaig demanar que pensés un desig pels nens de tot el món. Ella va estar uns segons pensant, i al final em va dir: "que tots els nens i nenes tinguin una germaneta com jo".
Li vaig dir que en pensés un altre i ella em va respondre: "que tots els nens i nenes puguin anar a l'escola".
Resultava que el que amb ella la feia feliç ho demanava pels demés.
Quins desitjos més simples, però alhora que complicats resulten de dur a terme!!!!
Em vaig adonar que els docents cal que treballem aquesta puresa i aquesta firmesa que tenen, perquè tot i tenir cinc anys, la meva neboda té les idees molt clares.

...en diuen paradís ha dit...

És realment apassionant la puresa dels infants. Per ells tots som iguals, no existeixen diferències. No hi ha pobres ni rics, blancs ni negres... per ells tots som éssers humans. Seria genial poder viure en un món on tothom mantingués aquesta puresa al créixer. On la gent no fés distincions per com vesteixes, d'on ets, de quin color tens la pell o els diners que portes a la butxaca.
En moltíssimes ocasions hauriem de ser nosaltres els que aprenguéssim dels infants. De ben segur que ens donaríen més d'una bona lliçó.