............. Treballem la interculturalitat i eduquem en valors
..
..

diumenge, 18 de maig del 2008

Internet com a font de coneixement

Internet s’està convertint actualment en una poderosíssima eina de treball i en una nova infraestructura per a l’ensenyament.
.
A continuació, presento una sèrie d’activitats trobades a la xarxa que poden servir de gran ajuda a docents que imparteixen classes a Cicle Mitjà i alhora dins les aules d’acollida.
.
El primer recurs és una Cacera del Tresor. Una cacera del tresor és un tipus d’activitat didàctica senzilla que utilitzen els docents que inclouen l’Internet dins del seu currículum. Consisteix en una sèrie de preguntes i una llista de direccions de pàgines web de les quals es poden extreure les respostes. Algunes inclouen una “gran pregunta” final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits en el procés.
El centre d’interès del nostre bloc és la diversitat a l’aula. Tot i la font de riquesa que suposa tenir alumnes de diferents nacionalitats dins l’aula, cal que coneguin tot el que hi ha a Catalunya. És per això que us presento, aquesta útil per a treballar els símbols de Catalunya. He seleccionat aquesta activitat perquè crec que pot ser de gran interès pels alumnes ja que es tracta de fer recerca per internet i a més a més és necessari que aprenguin els símbols així com les tradicions catalanes.
.

http://www.xtec.es/~mlluelle/caceres/simbols.htm

La segons Cacera que presento a continuació titulada “Bon profit” pot ser pràctica per a treballar dins de l’aula d’acollida ja que el seu tema principal és el menjar. Es tracta d’introduir vocabulari relacionat amb els aliments i que després a la gran pregunta facin un menú. Aquesta Cacera ha estat escollida perquè, com he comentat anteriorment, és una manera molt més dinàmica i motivadora per a aprendre els aliments.


http://www.xtec.cat/~jlope326/menjars.htm
.

Tot buscant per la web, he topat amb un recurs que he considerat interessant útil pel professorat. Es tracta d’una Webquest l’objectiu de la qual és treballar els recursos informàtics amb els alumnes nouvinguts. Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats. Tal i com indica la seva creadora, és una Webquest, accessible i fàcil d'usar a l'escola, dirigida a tots els educadors/es que necessitin, en la seva tasca diària, utilitzar nous recursos per facilitar la integració dels alumnes nouvinguts.


http://www.xtec.es/~mlluelle/NOUVINGUTS/

Per últim, m’agradaria adjuntar un enllaç corresponent a una activitat del JClic. El projecte JClic és una eina per a la creació d'aplicacions didàctiques multimèdia amb més de 10 anys d'història. Al llarg d'aquest temps han estat molts els educadors i educadores que l'han fet servir per crear activitats interactives
on es treballen aspectes procedimentals de diverses àrees del currículum, des d'educació infantil fins a secundària.
Les activitats següents tracten valors com la participació, l’egoisme i l’avarícia. És important treballar els valors i ajudar a desenvolupar la personalitat de cada alumne dins de l’escola. Crec que aquest recurs encaixa dins de l’interès del nostre bloc i és per aquest motiu que l’esmento aquí mateix:

.

.